Lediga jobb som Backofficepersonal i Härryda

Se lediga jobb som Backofficepersonal i Härryda. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Härryda som finns hos arbetsgivaren.

Strukturerad Administratör med öga för detaljer till RZ HB Mekaniska AB!

Vill du ha en nyckelroll i en tillverkande industri där struktur, noggrannhet och systemvana står i fokus? Är du van vid att arbeta självständigt och trivs nära produktion och teknik? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi söker nu en administratör till RZ HB Mekaniska AB i Mölnlycke med fokus på inköp, lagerhantering och artikelvård. Tjänsten är bred och varierad med goda möjligheter till utveckling inom administration, inköp eller systemansvar. ... Visa mer
Vill du ha en nyckelroll i en tillverkande industri där struktur, noggrannhet och systemvana står i fokus? Är du van vid att arbeta självständigt och trivs nära produktion och teknik? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.



Vi söker nu en administratör till RZ HB Mekaniska AB i Mölnlycke med fokus på inköp, lagerhantering och artikelvård. Tjänsten är bred och varierad med goda möjligheter till utveckling inom administration, inköp eller systemansvar.

 



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:


Inköp och leveransbevakning
Lagerhantering och inventering
Artikelvård och uppdatering i affärssystemet Monitor G5
Kontakt med leverantörer
Administrativt stöd till produktion och planering


Har du profilen vi söker?

Minst 2–3 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
Erfarenhet av Monitor G5 eller likannde ERP-System
God datorvana och förmåga att hantera stora datamängder
Du har gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller teknisk inriktning
Du är strukturerad, noggrann, självgående och har lätt för att samarbeta


Det är meriterande om du även har erfarenhet från tillverkande industri, inköpsarbete och kunskap om logistikflöden.

Vad gör rollen attraktiv?
Du kommer till ett mindre företag med cirka 30 medarbetare där beslutsvägarna är korta och du arbetar nära både teknik och produktion. Tjänsten erbjuder mycket eget ansvar och varierade arbetsuppgifter i en verksamhet som präglas av god struktur och framåtanda.

Bra att veta!
Du kommer i utgångsläget att bli anställd som konsult via oss på Temp-Team. Vi erbjuder kollektivavtalsenliga villkor enligt Teknikavtalet IF Metall, friskvårdsbidrag och en engagerad konsultchef som följer dig genom hela uppdraget.

Efter 6 månader finns möjlighet att gå över i en anställning direkt hos RZ HB Mekaniska AB.


Placering: Åvägen 1, 435 44 Mölnlycke

Arbetstid: Vardagar 07:00–16:00 (viss flexibilitet), ej hemarbete

Omfattning: Heltid

Start: Snarast eller enligt överenskommelse



Ansök redan idag!
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Elnaz Memarian på [email protected]
Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Visa mindre

Operations Specialist | Burckhardt Compression | Landvetter

Ansök    Aug 7    Experis AB    Backofficepersonal
Trivs du i en koordinerande roll? Vill du bidra med positiv energi på kontoret? Är du en stjärna på att hantera missnöjda kunder? Vill du dessutom i nära samarbete med din chef skapa strukturer för verksamheten och effektivisera och professionalisera arbetssätt och ge både kollegor och medarbetare bästa möjliga stöd? Då ska du läsa vidare och ansöka snarast! Om Burckhardt Compression På Burckhardt Compression bygger vi inte bara kompressorsystem - vi möjl... Visa mer
Trivs du i en koordinerande roll? Vill du bidra med positiv energi på kontoret? Är du en stjärna på att hantera missnöjda kunder? Vill du dessutom i nära samarbete med din chef skapa strukturer för verksamheten och effektivisera och professionalisera arbetssätt och ge både kollegor och medarbetare bästa möjliga stöd? Då ska du läsa vidare och ansöka snarast!

Om Burckhardt Compression
På Burckhardt Compression bygger vi inte bara kompressorsystem - vi möjliggör framsteg inom industrin och bidrar till en mer hållbar energiframtid. Som en global ledare inom kolvkompressionsteknik och tillhörande tjänster drivs vi av innovation, precision och ett tydligt syfte. Vårt uppdrag är att stödja världens mest kritiska industrier - energi, kemi, gastransport och mer - genom att leverera tillförlitliga, effektiva och hållbara kompressionslösningar. Från att möjliggöra renare energiproduktion till att säkerställa säker transport av industrigaser - vårt arbete gör verklig skillnad.

Nu söker vi en uppdragsfokuserad Operations Specialist med en lösningsorienterad inställning som vill bidra till att säkerställa hög operativ kvalitet, stötta våra kunder på det mest effektiva sättet och därigenom förstärka vår positiva påverkan ytterligare.



Ditt uppdrag
Du erbjuds en spännande roll inom Servicedivisionen där du blir en viktig del i verksamheten och på kontoret i Landvetter. Som Operations Specialist på Burckhardt Compression Sweden är du det operativa navet i vår serviceverksamhet - du säkerställer att varje order, varje kundkontakt och varje fältinsats genomförs med precision, omtanke och ett tydligt syfte. Ditt arbete bidrar direkt till att stötta industrier som är beroende av oss för att hålla sina verksamheter igång - säkert, effektivt och hållbart.

Dina dagar kommer innehålla följande:
* Säkerställande av strikt efterlevnad av hälso- och säkerhetsstandarder med nolltolerans för överträdelser
* Hantera serviceordrar från registrering och uppföljning till leverans i enlighet med kundkrav, ISO9001 och interna standarder och policies.
* Du kommer att vara den första kontaktytan mot kund och med starkt kundfokus besvarar du olika frågor och agerar snabbt på uppkomna problem.
* Planera och samordna fältservice. Säkerställ att tekniker har rätt verktyg, information och schema. Vid behov ordna med visumansökningar och annat reserelaterat.
* Bidra till resursplanering, kostnadsuppföljning och identifiera möjligheter till merförsäljning.
* Dokumentera och uppdatera CRM- och ERP-system
* Identifiera och underhålla relationer med leverantörer för att säkerställa hög servicekvalitet
* Hantera kundklagomål proaktivt och bidra till kontinuerliga förbättringar

För att lyckas i rollen tror vi att du är:
* Organiserad
* Kundfokuserad
* Sinne för både helhet och detaljer och vet var du kan effektivisera/utveckla de administrativa flödena
* Du trivs i en teknisk och snabbrörlig miljö där du kan bidra med initiativ och göra skillnad

Vi tror att rätt kandidat har:
* Några års erfarenhet av administration eller kundservice inom teknik, industri eller tillverkning
* Teknisk och kommersiell förståelse. Sannolikt har du teknisk gymnasieutbildning i botten eller så har du skaffat erfarenheten via arbete i teknisk miljö
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare nordiska språk är meriterande
* Stort kundfokus
* Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och håller ordning även i hektiska perioder
* Problemlösningsförmåga
* Initiativförmåga
* Systemvana, du är van att arbeta i CRM och ERP-system samt i olika databaser. Har du erfarenhet av SAP är det meriterande
* Rätt personlighet är oerhört viktig! Du är energigivande, varm och trygg som person. Du vill verkligen bidra till en bra arbetsmiljö, nöjda kunder och känna dig stolt varje dag du lämnar kontoret

Redo att forma framtiden med oss?
Hos Burckhardt Compression bidrar ditt arbete till framsteg. Du blir en del av ett globalt team som driver innovation, hållbarhet och servicekvalitet - och stöttar industrier som håller världen i rörelse.
Vi erbjuder en internationell arbetsmiljö, utvecklingsmöjligheter och ett konkurrenskraftigt förmånspaket med marknadsmässig lön, bonus, pension, livförsäkring, sjukvårdsförmåner m m.
Du kommer till en varm och trevlig kultur där medarbetare trivs och utvecklas.
Vi värdesätter mångfald och inkludering
Vi är engagerade i att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Vi tror att mångfald berikar vår arbetsplats och bidrar till vår framgång. Därför diskriminerar vi inte på grund av kön, ålder, etnicitet, religion, sexuell läggning, funktionsvariation eller någon annan skyddad egenskap. Vi uppmuntrar alla kvalificerade kandidater att söka, oavsett bakgrund.



Burckhardt Compression har valt Jefferson Wells som partner i denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Bengtsson på mail eller på telefon 031-617294. Vi arbetar med löpande urval och ber dig ansöka omgående. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Tulladministratör

Är du nyfiken, noggrann och brinner för ordning och reda? Då kanske du är vår nya kollega! Vi som söker är Dragon Port Foods. Vi är en restauranggrossist baserad i Mölnlycke Företagspark och har distribution av livsmedel till i första hand Asiatiska restauranger i hela Sverige från Ystad till Kiruna. Idag är vi ca 90 medarbetare med olika roller och funktioner som samarbetar för att leverera bästa möjliga produkter med god service i rätt tid till alla våra... Visa mer
Är du nyfiken, noggrann och brinner för ordning och reda? Då kanske du är vår nya kollega!
Vi som söker är Dragon Port Foods. Vi är en restauranggrossist baserad i Mölnlycke Företagspark och har distribution av livsmedel till i första hand Asiatiska restauranger i hela Sverige från Ystad till Kiruna. Idag är vi ca 90 medarbetare med olika roller och funktioner som samarbetar för att leverera bästa möjliga produkter med god service i rätt tid till alla våra kunder.
Vi på Dragon Port Foods AB söker nu en Tulladministratör.
Tjänsten innefattar att arbeta främst i operativa delar inom tullhantering. Du ingår i en avdelning som hanterar Tull- och kvalitetsarbetet inom vår verksamhet.
Idag arbetar vår Tull- och kvalitetschef med att stödja berörda kollegor med information om tull- och importbestämmelser så att vi på Dragon Port har rätt beslutsunderlag vad gäller inköp och övrigt som gäller vår import. Tull- och kvalitetschef ser vilka behoven är och driver förbättringsarbetet gällande våra import, transport- och tullfrågor.


Vad gör en Tulladministratör?
I rollen arbetar du dagligen med tullfrågor rörande importprocesser.
Du arbetar utifrån gällande tullagstiftning samt utför komplexa tulldeklarationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra noggranna dokumentskontroller för att säkerställa korrekt information.
Administrera importprocessen och se till att dessa sker i enlighet med gällande lagstiftning
Handlägga importdeklarationer enligt tullregler.
Leverantörs/Speditörs kontakter
Hålla dig uppdaterad av rådande lagstiftning.
Kontinuerligt förbättra och utveckla tulladministrativa processer.
Kontakt med myndigheter såsom Tullverket, Livsmedelsverket och Jordbruksverket.



Meriterande för tjänsten:
Utbildad tullspecialist
Erfarenhet av internationell transport/spedition eller liknande tulladministratör som kan administrera företagets tullärende.
God förståelse för tullregler samt tullagstiftning – och dess komplexitet



Vad krävs för att söka tjänsten?
Vi ser att du har gått en utbildning som Tullspecialist eller har likvärdig erfarenhet.
Vi kommer att lära dig allt utifrån din kompetens inom området för att hantera uppdraget, våra interna program och hur vår verksamhet fungerar.
Vi ser att det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom området sedan tidigare. Ett extra plus är att du är framåt och driven och ser till att få saker gjort. Nyfikenhet och analytisk förmåga ser vi som väldigt eftertraktade egenskaper utöver ovan nämnda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tjänsten ska tillsättas omgående och det är en heltidstjänst, tillsvidare med första 6 månaderna som provanställning.
Som anställd på Dragon Port blir du en del av en härlig gemenskap! Vi är måna om vår personal och vi arbetar mycket med utvecklingsarbete inom många områden.
Vi som arbetar här talar många olika språk, har olika bakgrunder och använder oss av styrkan och möjligheterna i våra olikheter när vi samarbetar. Det ingår i alla yrkesroller att stötta och hjälpa varandra i arbetet, att bidra till en god stämning och se allas lika värde.
Skicka ditt CV + personliga brev till nedan angiven mail och beskriv varför du tror att just du kommer passa bäst in hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Tulladministratör

Är du nyfiken, noggrann och brinner för ordning och reda? Då kanske du är vår nya kollega! Vi som söker är Dragon Port Foods. Vi är en restauranggrossist baserad i Mölnlycke Företagspark och har distribution av livsmedel till i första hand Asiatiska restauranger i hela Sverige från Ystad till Kiruna. Idag är vi ca 90 medarbetare med olika roller och funktioner som samarbetar för att leverera bästa möjliga produkter med god service i rätt tid till alla våra... Visa mer
Är du nyfiken, noggrann och brinner för ordning och reda? Då kanske du är vår nya kollega!
Vi som söker är Dragon Port Foods. Vi är en restauranggrossist baserad i Mölnlycke Företagspark och har distribution av livsmedel till i första hand Asiatiska restauranger i hela Sverige från Ystad till Kiruna. Idag är vi ca 90 medarbetare med olika roller och funktioner som samarbetar för att leverera bästa möjliga produkter med god service i rätt tid till alla våra kunder.
Vi på Dragon Port Foods AB söker nu en Tulladministratör.
Tjänsten innefattar att arbeta främst i operativa delar inom tullhantering. Du ingår i en avdelning som hanterar Tull- och kvalitetsarbetet inom vår verksamhet.
Idag arbetar vår Tull- och kvalitetschef med att stödja berörda kollegor med information om tull- och importbestämmelser så att vi på Dragon Port har rätt beslutsunderlag vad gäller inköp och övrigt som gäller vår import. Tull- och kvalitetschef ser vilka behoven är och driver förbättringsarbetet gällande våra import, transport- och tullfrågor.


Vad gör en Tulladministratör?
I rollen arbetar du dagligen med tullfrågor rörande importprocesser.
Du arbetar utifrån gällande tullagstiftning samt utför komplexa tulldeklarationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra noggranna dokumentskontroller för att säkerställa korrekt information.
Administrera importprocessen och se till att dessa sker i enlighet med gällande lagstiftning
Handlägga importdeklarationer enligt tullregler.
Leverantörs/Speditörs kontakter
Hålla dig uppdaterad av rådande lagstiftning.
Kontinuerligt förbättra och utveckla tulladministrativa processer.
Kontakt med myndigheter såsom Tullverket, Livsmedelsverket och Jordbruksverket.



Meriterande för tjänsten:
Utbildad tullspecialist
Erfarenhet av internationell transport/spedition eller liknande tulladministratör som kan administrera företagets tullärende.
God förståelse för tullregler samt tullagstiftning – och dess komplexitet



Vad krävs för att söka tjänsten?
Vi ser att du har gått en utbildning som Tullspecialist eller har likvärdig erfarenhet.
Vi kommer att lära dig allt utifrån din kompetens inom området för att hantera uppdraget, våra interna program och hur vår verksamhet fungerar.
Vi ser att det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom området sedan tidigare. Ett extra plus är att du är framåt och driven och ser till att få saker gjort. Nyfikenhet och analytisk förmåga ser vi som väldigt eftertraktade egenskaper utöver ovan nämnda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Tjänsten ska tillsättas omgående och det är en heltidstjänst, tillsvidare med första 6 månaderna som provanställning.
Som anställd på Dragon Port blir du en del av en härlig gemenskap! Vi är måna om vår personal och vi arbetar mycket med utvecklingsarbete inom många områden.
Vi som arbetar här talar många olika språk, har olika bakgrunder och använder oss av styrkan och möjligheterna i våra olikheter när vi samarbetar. Det ingår i alla yrkesroller att stötta och hjälpa varandra i arbetet, att bidra till en god stämning och se allas lika värde.
Skicka ditt CV + personliga brev till nedan angiven mail och beskriv varför du tror att just du kommer passa bäst in hos oss!
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Assisterande tullspecialist

Är du nyfiken, noggrann och brinner för ordning och reda? Då kanske du är vår nya kollega! Vi som söker är Dragon Port Foods. Vi är en restauranggrossist baserad i Mölnlycke Företagspark och har distribution av livsmedel till i första hand Asiatiska restauranger i hela Sverige från Ystad till Kiruna. Idag är vi ca 90 medarbetare med olika roller och funktioner som samarbetar för att leverera bästa möjliga produkter med god service i rätt tid till alla vå... Visa mer
Är du nyfiken, noggrann och brinner för ordning och reda? Då kanske du är vår nya kollega!


Vi som söker är Dragon Port Foods. Vi är en restauranggrossist baserad i Mölnlycke Företagspark och har distribution av livsmedel till i första hand Asiatiska restauranger i hela Sverige från Ystad till Kiruna. Idag är vi ca 90 medarbetare med olika roller och funktioner som samarbetar för att leverera bästa möjliga produkter med god service i rätt tid till alla våra kunder.


Vi på Dragon Port Foods AB söker nu en Assisterande tullspecialist.
Tjänsten innefattar att stödja vår Tullspecialist främst i administrativa delar men även kunna stödja med att vara ett bollplank och behjälplig i frågor som uppstår med att söka information osv..


Idag arbetar vår Tullspecialist med att stödja berörda kollegor med information om tull- och importbestämmelser så att vi på Dragon Port har rätt beslutsunderlag vad gäller inköp och övrigt som gäller vår import. Tullspecialisten ser vilka behoven är och driver förbättringsarbetet gällande våra import, transport- och tullfrågor.


Vad gör en Assisterande Tullspecialist?
Här ges några exempel på vad rollen innebär:


Besvara tullrelaterade frågor & ärenden via mail
Ha kontakt med speditörer
Översikt över viktiga dokument samt uppdatera vid behov
Ha översikt över status på containrar, ankommande och säkerställa upphämtning av tomma containrar m.m
Arkivering av dokumentation
Viss myndighetskontakt
Viss hantering av tullfakturering





Vem är du?
För att trivas i rollen krävs det att du är väldigt noggrann och gillar ordning och reda
Det krävs att du har lätt för att samarbeta då allt hänger ihop i en kedja i vår verksamhet
Goda kunskaper i dator och program som arbetsredskap.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Strukturerad och disciplinerad



Vad krävs för att söka tjänsten?
Vi kommer lära dig allt kring tullfrågor och våra interna program och hur vår verksamhet fungerar men vi ser att det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du är framåt och driven och ser till att få saker gjort. Nyfikenhet och analytisk förmåga är ett plus. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Tjänsten ska tillsättas omgående och det är en heltidstjänst, tillsvidare med första 6 månaderna som provanställning.


Som anställd på Dragon Port blir du en del av en härlig gemenskap! Vi är måna om vår personal och vi arbetar mycket med utvecklingsarbete inom många områden.
Vi som arbetar här talar många olika språk, har olika bakgrunder och använder oss av styrkan och möjligheterna i våra olikheter när vi samarbetar. Det ingår i alla yrkesroller att stötta och hjälpa varandra i arbetet, att bidra till en god stämning och se allas lika värde.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Backoffice Industrisupport

Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på närmare 40 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i Söder. Sedan maj 2020 finns vi även i Landvetter i en helt nybyggd anläggning! Anläggningen i Landvetter omfattar cirka 10 500 kvm yta där vi idag har ett 30-tal personer anställda. Lokalerna är optimerade för våra ändamål och har toppmoderna produktionsytor, konferensr... Visa mer
Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på närmare 40 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i Söder. Sedan maj 2020 finns vi även i Landvetter i en helt nybyggd anläggning!
Anläggningen i Landvetter omfattar cirka 10 500 kvm yta där vi idag har ett 30-tal personer anställda. Lokalerna är optimerade för våra ändamål och har toppmoderna produktionsytor, konferensrum, lunchrum, fräscha omklädningsrum mm.
Inom Bevego arbetar vi ständigt med att anpassa och utveckla våra affärer och verksamheter. På anläggningen i Landvetter samordnar vi såväl tillverkning som lagerhållning och distribution. Önskar du veta mer om oss på Bevego är du välkommen att gå in på vår hemsida; www.bevego.se
Bevego Landvetter fortsätter att växa och är nu i behov av ytterligare en medarbetare inom vår Backoffice-avdelning. Har du tidigare arbetat i en koordinerade befattning inom producerande verksamhet? Ser du dig själv som en strukturerad person som trivs med ansvar och många bollar i luften? Då har vi jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en Backoffice-grupp där du arbetar självständigt mot Bevegos industrisäljare. Befattningen kan beskrivas som en ”spindel-funktion” där du kommer att ha många olika kontaktytor och en daglig dialog med produktionsplanering och platschef. En del av dina arbetsuppgifter kommer att vara följande:
• Ta fram offerter och kalkyler åt säljkåren.
• Registrera ordrar som tillverkas av vår produktion direkt mot kund.
• Löpande dialoger med leverantörer för att säkerställa leverans av gods.
• Ansvara, samordna och arkivera dokumentation som efterfrågas av marknaden.
• Daglig avstämning med Bevegos sourcing avdelning rörande leveranser av material till den dagliga driften.
• Hantera reklamationer av material.
• Vara behjälplig mot säljkåren i externa reklamationer mot kund.
Dig vi söker
Som person är du strukturerad och ordningsam, du är duktig på att prioritera samt väldigt noggrann. Du trivs i ett högt tempo och är bekväm i att kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt, stresstålig, ansvarsfull och serviceminded är också egenskaper som gör att du kommer lyckas i denna roll. Du har lätt för att samarbeta med andra samt en hög social kompetens. En av dina många styrkor är din förmåga att kunna analysera och hitta lösningar, du älskar att lära dig nya saker och ser dig själv som en väldigt nyfiken och tekniskt intresserad person.
Du som söker har teknisk utbildning på minst gymnasienivå, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper inom Office-paketet samt kunskaper inom Enterprise / DC1 eller liknande system. Vi ser även att du tidigare har erfarenhet av kundkontakt och support och/eller ovan beskrivna arbetsuppgifter.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag, tillsättning kan komma att ske innan annonstiden slut.
Bevego värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Eventuella frågor eller funderingar besvaras av produktionschef Johan Sahlqvist via mailadress; [email protected] Visa mindre

Extrajobb som Kundsupportmedarbetare för träningsintresserad student?

Ansök    Apr 10    MMSports AB    Backofficepersonal
MM Sports är ett av Nordens största bolag inom kosttillskott, träningskläder, träningsredskap och tillbehör. Med ett komplett produktsortiment vill vi erbjuda marknadens mest kvalitativa och genomtänkta produkter för att ta träningen till nästa nivå. Vi älskar träning och vi vill göra våra kunder starkare -vill du hänga med? =) Kul att du kikat in och vill läsa mer om tjänsten! Vår fantastiska kundsupport ser till att alla våra kunder alltid får en riktigt... Visa mer
MM Sports är ett av Nordens största bolag inom kosttillskott, träningskläder, träningsredskap och tillbehör. Med ett komplett produktsortiment vill vi erbjuda marknadens mest kvalitativa och genomtänkta produkter för att ta träningen till nästa nivå. Vi älskar träning och vi vill göra våra kunder starkare -vill du hänga med? =)
Kul att du kikat in och vill läsa mer om tjänsten!
Vår fantastiska kundsupport ser till att alla våra kunder alltid får en riktigt bra upplevelse när de kontaktar oss. Vi är väldigt stolta över vårt höga kundomdöme och vi söker nu dig som vill ta hand våra kunder tillsammans med oss.
Som Kundsupportmedarbetare på MM Sports är du företagets ansikte utåt. Du möte dagligen våra kunder genom såväl mejl, telefon och chatt. Under din arbetsdag besvarar du produktspecifika frågor men framför allt frågor kopplade till våra kunders beställningar. Du finns där för att skapa den absolut bästa upplevelsen och för att överträffa kundens förväntningar!
Du arbetar mot flertalet kontaktytor och samarbetar även med våra avdelningar internt. Du kommer självklart att få utbildning och introduktion i våra system i samband med din upplärning.
Din profil
För att passa i rollen som Kundsupportmedarbetare så förstår du vikten av att alltid leverera en hög servicenivå. Du är lyhörd för kundernas behov och har förmågan att möta olika typer av människor på ett inkännande sätt. Som person är du driven, du ser vad som behöver hanteras och tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter.
Du kommer att bli del av ett litet tight team som gillar att samarbeta och dela kunskap, men som också har ett högt tempo och gillar att leverera på en hög nivå.
På MM Sports älskar vi all form av träning och vi tycker det är jättekul om du också delar det intresset med oss. Vi ser gärna att du kan identifiera dig med MM Sports som varumärke och med vårt sortiment.
Kvalifikationer
Vi har som krav att du ska kunna arbeta 1 dag per vecka och gärna arbeta extra under sommaren och även vid kampanjtoppar. Kanske studerar du eller har en annan huvudsaklig sysselsättning som gör att ett deltidsjobb skulle passa dig bra just nu.
Du har ett par års erfarenhet ifrån kundsupport eller liknande arbetsuppgifter Du har lätt för att lära dig nya tekniska system och besitter en god datorvana. Språkmässigt behärskar du svenska och engelska obehindrat.
Var, när och hur
Vi vill att du ska kunna jobba en dag per vecka, vilket innebär att tjänsten är en deltidsanställning på 20%, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Under sommaren så vill vi att du ska kunna arbeta heltid. Vi vill gärna att du ska börja så snart som möjligt men tjänsten kommer såklart att starta enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i Landvetter. Men vi kommer att genomföra inledande intervjuer över teams.
Är tjänsten och du en spännande match?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Alla ansökningar görs via vår hemsida. Har du någon fråga eller fundering så är du varmt välkommen att kontakta vår kundsupportchef Malin Janred, [email protected]
Why be average when you can be more
På MM Sports är det alltid nära till beslut och nästa nivå. Hos oss är man en del av ett företag som präglas av gemenskap, ansvar och glädje. Under de senaste åren har vi tagit starka kliv framåt och vi befinner oss på en otroligt kul resa. Vi vill kunna arbeta enkelt och effektivt med snabba beslutsvägar för att snabbt komma framåt. Hos oss får man ett omväxlande arbete och ett starkt ägandeskap i en verksamhet som är under en spännande tillväxt och utveckling. På MM Sports står vi alltid för Kvalité, Kunskap och Passion -Why be average when you can be more! Visa mindre

Backoffice Industrisupport

Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på närmare 40 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i Söder. Sedan maj 2020 finns vi även i Landvetter i en helt nybyggd anläggning! Anläggningen i Landvetter omfattar cirka 10 500 kvm yta där vi idag har ett 30-tal personer anställda. Lokalerna är optimerade för våra ändamål och har toppmoderna produktionsytor, konferensr... Visa mer
Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på närmare 40 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i Söder. Sedan maj 2020 finns vi även i Landvetter i en helt nybyggd anläggning!
Anläggningen i Landvetter omfattar cirka 10 500 kvm yta där vi idag har ett 30-tal personer anställda. Lokalerna är optimerade för våra ändamål och har toppmoderna produktionsytor, konferensrum, lunchrum, fräscha omklädningsrum mm.
Inom Bevego arbetar vi ständigt med att anpassa och utveckla våra affärer och verksamheter. På anläggningen i Landvetter samordnar vi såväl tillverkning som lagerhållning och distribution. Önskar du veta mer om oss på Bevego är du välkommen att gå in på vår hemsida; www.bevego.se
Bevego Landvetter fortsätter att växa och är nu i behov av ytterligare en medarbetare inom vår Backoffice-avdelning. Har du tidigare arbetat i en koordinerade befattning inom producerande verksamhet? Ser du dig själv som en strukturerad person som trivs med ansvar och många bollar i luften? Då har vi jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en Backoffice-grupp där du arbetar självständigt mot Bevegos industrisäljare. Befattningen kan beskrivas som en ”spindel-funktion” där du kommer att ha många olika kontaktytor och en daglig dialog med produktionsplanering och platschef. En del av dina arbetsuppgifter kommer att vara följande:
• Ta fram offerter och kalkyler åt säljkåren.
• Registrera ordrar som tillverkas av vår produktion direkt mot kund.
• Löpande dialoger med leverantörer för att säkerställa leverans av gods.
• Ansvara, samordna och arkivera dokumentation som efterfrågas av marknaden.
• Daglig avstämning med Bevegos sourcing avdelning rörande leveranser av material till den dagliga driften.
• Hantera reklamationer av material.
• Vara behjälplig mot säljkåren i externa reklamationer mot kund.
Dig vi söker
Som person är du strukturerad och ordningsam, du är duktig på att prioritera samt väldigt noggrann. Du trivs i ett högt tempo och är bekväm i att kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt, stresstålig, ansvarsfull och serviceminded är också egenskaper som gör att du kommer lyckas i denna roll. Du har lätt för att samarbeta med andra samt en hög social kompetens. En av dina många styrkor är din förmåga att kunna analysera och hitta lösningar, du älskar att lära dig nya saker och ser dig själv som en väldigt nyfiken och tekniskt intresserad person.
Du som söker har teknisk utbildning på minst gymnasienivå, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper inom Office-paketet samt kunskaper inom Enterprise / DC1 eller liknande system. Vi ser även att du tidigare har erfarenhet av kundkontakt och support och/eller ovan beskrivna arbetsuppgifter.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag, tillsättning kan komma att ske innan annonstiden slut.
Bevego värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Eventuella frågor eller funderingar besvaras av produktionschef Johan Sahlqvist via mailadress; [email protected] Visa mindre

Nu söker vi en administratör!

Ansök    Dec 16    Bemannia Kontor AB    Backofficepersonal
Har du gymnasieutbildning samt minst 1 års arbete som administratör? Då kan det vara dig vi söker! Om uppdraget Vi söker en administratör till en inspirerande kund i Västra Götaland. Uppdraget är på heltid med start omgående och förväntas pågå till mitten av Augusti. Dina arbetsuppgifter Du kommer att samordna arbete med inventering av PUB-avtal utifrån GDPR och Schrems II. Du kommer att sammanställa dokument i word och excel kallelser, protokoll till mö... Visa mer
Har du gymnasieutbildning samt minst 1 års arbete som administratör? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget
Vi söker en administratör till en inspirerande kund i Västra Götaland. Uppdraget är på heltid med start omgående och förväntas pågå till mitten av Augusti.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att samordna arbete med inventering av PUB-avtal utifrån GDPR och Schrems II. Du kommer att sammanställa dokument i word och excel kallelser, protokoll till möten och agera som back-up registrator. Vidare kommer du att hantera post, arkivering, projektadministration, diarieföring samt mötesadministration. Det kan även vara så att du kommer att uppdatera dokument utifrån tillgänglighetsdirektivet samt uppdatera webbsidor.

Dina kvalifikationer

- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Minst 1 år som administratör
- Goda kunskaper i MS office
- Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig sektor alternativt arbetat inom GPR


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Backoffice Industrisupport

Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på närmare 40 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i Söder. Sedan maj 2020 finns vi även i Landvetter i en helt nybyggd anläggning! Anläggningen i Landvetter omfattar cirka 10 500 kvm yta där vi idag har ett 30-tal personer anställda. Lokalerna är optimerade för våra ändamål och har toppmoderna produktionsytor, konferensr... Visa mer
Bevego är ett av Sveriges ledande grossist- och handelsföretag inom byggplåt, ventilation & teknisk isolering. Vi har filialer på närmare 40 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i Söder. Sedan maj 2020 finns vi även i Landvetter i en helt nybyggd anläggning!
Anläggningen i Landvetter omfattar cirka 10 500 kvm yta där vi idag har ett 30-tal personer anställda. Lokalerna är optimerade för våra ändamål och har toppmoderna produktionsytor, konferensrum, lunchrum, fräscha omklädningsrum mm.
Inom Bevego arbetar vi ständigt med att anpassa och utveckla våra affärer och verksamheter. På anläggningen i Landvetter samordnar vi såväl tillverkning som lagerhållning och distribution. Önskar du veta mer om oss på Bevego är du välkommen att gå in på vår hemsida; www.bevego.se
Bevego Landvetter fortsätter att växa och är nu i behov av ytterligare en medarbetare inom vår Backoffice-avdelning. Har du tidigare arbetat i en koordinerade befattning inom producerande verksamhet? Ser du dig själv som en strukturerad person som trivs med ansvar och många bollar i luften? Då har vi jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en Backoffice-grupp där du arbetar självständigt mot Bevegos industrisäljare. Befattningen kan beskrivas som en ”spindel-funktion” där du kommer att ha många olika kontaktytor och en daglig dialog med produktionsplanering och platschef. En del av dina arbetsuppgifter kommer att vara följande:
• Ta fram offerter och kalkyler åt säljkåren.
• Registrera ordrar som tillverkas av vår produktion direkt mot kund.
• Löpande dialoger med leverantörer för att säkerställa leverans av gods.
• Ansvara, samordna och arkivera dokumentation som efterfrågas av marknaden.
• Daglig avstämning med Bevegos sourcing avdelning rörande leveranser av material till den dagliga driften.
• Hantera reklamationer av material.
• Vara behjälplig mot säljkåren i externa reklamationer mot kund.
Dig vi söker
Som person är du strukturerad och ordningsam, du är duktig på att prioritera samt väldigt noggrann. Du trivs i ett högt tempo och är bekväm i att kunna hantera flera olika uppgifter samtidigt, stresstålig, ansvarsfull och serviceminded är också egenskaper som gör att du kommer lyckas i denna roll. Du har lätt för att samarbeta med andra samt en hög social kompetens. En av dina många styrkor är din förmåga att kunna analysera och hitta lösningar, du älskar att lära dig nya saker och ser dig själv som en väldigt nyfiken och tekniskt intresserad person.
Du som söker har teknisk utbildning på minst gymnasienivå, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper inom Office-paketet samt kunskaper inom Enterprise / DC1 eller liknande system. Vi ser även att du tidigare har erfarenhet av kundkontakt och support och/eller ovan beskrivna arbetsuppgifter.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag, tillsättning kan komma att ske innan annonstiden slut.
Bevego värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Eventuella frågor eller funderingar besvaras av produktionschef Johan Sahlqvist via mailadress; [email protected] Visa mindre

Logistikadministratör med tekniskt intresse

Logistikadministratör med tekniskt intresse Lexit Group söker en administratör/logistikmedarbetare med tekniskt intresse till avdelningen ”System”. Om Lexit Group Lexit Group är en av Skandinaviens ledande aktörer inom datafångst, produktmärkning, RFID, POS/retail och mjukvarulösningar. Lexit Group Sweden AB har varit verksamt i Sverige sedan 2004 och ingår i en Norsk koncern. Företaget har idag ca 70 anställda i Mölnlycke. Om tjänsten Tjänsten vi söker är... Visa mer
Logistikadministratör med tekniskt intresse
Lexit Group söker en administratör/logistikmedarbetare med tekniskt intresse till avdelningen ”System”.
Om Lexit Group
Lexit Group är en av Skandinaviens ledande aktörer inom datafångst, produktmärkning, RFID, POS/retail och mjukvarulösningar. Lexit Group Sweden AB har varit verksamt i Sverige sedan 2004 och ingår i en Norsk koncern. Företaget har idag ca 70 anställda i Mölnlycke.
Om tjänsten
Tjänsten vi söker är till vår tekniska avdelning där du kommer spela en viktig roll i kommunikationen mellan säljare, tekniker, kunder och leverantörer.
Arbetet är centrerat till logistikflödet och dina arbetsuppgifter kommer bestå av att ta emot och lägga upp kundorder, göra beställningar, leveransuppföljning, plock och pack, truckkörning, skicka och ta emot gods, tullhantering, attestera fakturor, etc. Du kommer även ansvara för avdelningens lager och se till att upprätthålla lagernivåer och göra inventeringar några gånger om året. Eftersom avdelningen helt är inriktad på tekniska lösningar så som pc, handdatorer, streckkodsläsare, etikettskrivare etc. ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse.

Din profil
Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam och gillar att ha många bollar i luften. Du som person är en självgående, serviceinriktad och har en god förmåga att kunna prioritera. Du hanterar arbete under eget ansvar, har stor drivkraft, kan ta egna initiativ och har lätt för att lära dig. Då du kommer ha mycket kundkontakt samt kommunikation med leverantörer från olika delar av världen är det viktigt att du behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Vi lägger stor vikt vid dig som person och ser i första hand till dina egenskaper och din inställning.
Tidigare erfarenhet av lagerarbete, logistik, truckkörning, frakt och tullhantering är starkt meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du har god system/datavana och goda kunskaper i Officepaketet.

Övrigt
Anställning: Tillsvidare
Lön: Fast månadslön
Kontakt: Mikael Jacobsson, [email protected], 0735-112650
Sista ansökningsdag: 31 mars
#jobbjustnu Visa mindre

Nu söker vi en administratör på deltid!

Ansök    Dec 16    Bemannia Kontor AB    Backofficepersonal
Är du ute efter arbete på 50%, har gymnasieutbildning samt minst 1 års arbete som administratör? Då kan det vara dig vi söker! Om uppdraget Vi söker en administratör till en inspirerande kund i Västra Götaland. Uppdraget är på ca 50% med start omgående och förväntas pågå till mitten av Augusti. Dina arbetsuppgifter Du kommer att samordna arbete med inventering av PUB-avtal utifrån GDPR och Schrems II. Du kommer att sammanställa dokument i word och excel ... Visa mer
Är du ute efter arbete på 50%, har gymnasieutbildning samt minst 1 års arbete som administratör? Då kan det vara dig vi söker!

Om uppdraget
Vi söker en administratör till en inspirerande kund i Västra Götaland. Uppdraget är på ca 50% med start omgående och förväntas pågå till mitten av Augusti.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att samordna arbete med inventering av PUB-avtal utifrån GDPR och Schrems II. Du kommer att sammanställa dokument i word och excel kallelser, protokoll till möten och agera som back-up registrator. Vidare kommer du att hantera post, arkivering, projektadministration, diarieföring samt mötesadministration. Det kan även vara så att du kommer att uppdatera dokument utifrån tillgänglighetsdirektivet samt uppdatera webbsidor.

Dina kvalifikationer

- Gymnasium eller likvärdig utbildning
- Minst 1 år som administratör
- Goda kunskaper i MS office
- Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig sektor alternativt arbetat inom GPR


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre